1 Dizi 1 Kitap | Ocak

By Gizem - 10:30



Bu yazı serimi yaklaşık iki yıl önce başlattım fakat hayat akışımdan dolayı bir türlü dizi film izlemeye vakit ayıramadığım için seriye sadece kitapla devam etmedim. Şimdi devam ettirebildiğim sürece serime tekrar dönmek tekrar yazmak istiyorum. İyi okumalar.

Mart ayına geçiş yapmış olsak da bu yazı Ocak ayında yazmayı planladığım bir yazıydı o yüzden ocak kısmını değiştirmeden girmek istedim :)

Öncelikle ocak ayında izlediğim diziden bahsederek başlamak istiyorum.

11.22.63

Dizinin ismi biraz tuhaf değil mi ? Aslına bakılırsa hiç de cezbedici bir ismi yok. Ben Instagramda dizinin bir kesitinin paylaşımını gördüğümde izlemeye karar verdim. Dizi fantastik sayılabilecek bir kurguda bence. Kendisi Stephen King in 22.11.63 isimli kitabından esinlenilmiştir. Dizi yaklaşık bir saat süren uzun bölümlerden oluşuyor. Hikaye sürükleyici ve kendini izletir bir şekilde akıyor bence. Çok çabuk gelişmese de olaylar sıkıcı değil senaryo.

Imdb: 8.3
İnternet Açıklama:
Bir zaman yolculuğu hikayesi anlatacak olan 11/22/63, lisede İngilizce öğretmeni olan Jake Epping karakterini merkeze alacak. Bir lokantanın deposunun geçmişe açıldığını fark eden ve zamanda geriye giden Epping, John F. Kennedy suikastını önlemeye çalışacak.

Filmden birkaç kare:








Kitabımızla devam edelim.

George Orwell- Hayvanlar Çiftliği

Eminim yazımı okuyan dostlarımın çoğu aa okudum! veya aa bu kitabı biliyorum! Olmuştur. Cebimdeki son parayla çok okumak istediğim için aldığım bir kitap. Kitabı çok severek tek nefeste okudum koydum bir kenara. Her kitap hakkında bunu söylemem ama konuyu derinleştirebilecek, asıl işlenen fikrin ne olduğuna dikkat edebilecek birisi mutlaka bu kitabı beğenecektir. Roman masal tarzında bir anlatımla yazılmış olsa da arkasında çok ciddi bir siyasi kurgu vardır. Kitap bir çiftliği anlatıyor ve bu çiftlikte yaşayan hayvanların bir dönemine ışık tutuyor. Çiftlikte belli başlı bahsedilen hayvanlar var ve aslında bu hayvanların bir simge olduğunu birkaç sayfa sonra anlayabiliyorsunuz. Siyasi isimleri simgeleyen hayvanlar..

İnternet açıklama : Roman ilk olarak 1945'te yayınlandıysa da asıl ününe 1950'lerde kavuştu. 1996'da ise geçmiş tarihler için verilen Retro Hugo Ödülü'nü 1946 senesi için aldı. Roman, Stalinizmin eleştirisidir.  


İnternette 10-15 TL arasında satılıyor. Benim cebimde 5 TL vardı, bir kitapçının önünden geçiyordum, evime gidecektim. Kitaba uzun uzun baktığımı gören canım kitapçı gönlümden kopan bir fiyata kitabı bana vereceğini söyledi ben de 5 TL ye bu güzel kitabı sayesinde okumuş oldum :)) 


Kitapla ilgili : 






Bu blogtaki yazılar ve kişisel görseller 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu tarafından gerek cezai gerekse hukuki yönden korunmaktadır. Kullanılamaz,kopyalanamaz.
HERKESE SAĞLIKLI,HUZURLU,MUTLU BİR HAFTA DİLERİM..


Blogtaki bütün yazılar kendi düşüncelerim,yorumlarım ve izlenimlerimdir hiçbiri izinsiz kullanılamaz,kopyalanamaz.

  • Share:

You Might Also Like

4 yorum

  1. Hem film hem de kitap tanıtımı çok güzel teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. O güzel kitapçıya sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. ay yaaaa ilk sölediğini duymadıydım, not aldım, o kadar film dizi izliyom ama işte hepsine yetişilmiyooo :) kipat güzel tebii :)

    YanıtlaSil