Nasıl İngilizce Öğreneceğim |Yardımınıza İhtiyacım Var

By Gizem - 09:00



Merhaba dostlarım!
 Geçtiğimiz hafta Antalya'ya tatile gitmiştim ve herkesin tahmin edeceği gibi bulunduğum bölgede,otelin içinde, mağazalarda ruslar dolup taşıyordu. Mağazalardaki fiyatlar dolar/euro üzerinden,insanlar sizinle direk rusça konuşarak iletişime geçmeye çalışıyor...Bu durum beni gerçekten üzdü. Kendi ülkemin şehrinde kendimi yabancı hissettim ve resmen dil bilmediğim için üzüldüm. Bunun da tetiklediği bir hevesle ingilizce seviyemi yükseltmeye karar verdim. (Ruslardan bahsettin neden Rusça değil İngilizce ne alaka diyeceksiniz haliyle,Rusça çok zormuş gözüm korktu :D ) 

 ⇝İngilizce seviyem herkesin lise mezunu olduğunda bildiği kadar. Biraz konuşup biraz anlayacak kadar yani. Derdimi kısmen anlatabilirim diyeyim. Yazın başlangıcında kursa gitme gibi bir hevesim vardı ama hala gitmek istiyor muyum bilmiyorum açıkçası. Daha önce ingilizce kursuna gitmedim ve bana ne kadar faydalı olacağını kestiremiyorum. Grammer eksiklerim elbette var çoğu konuştuğum belki de genel olarak yanlış ama hangimiz kendi anadilimizi tam dil bilgisiyle konuşuyoruz ki ? Sanırım daha çok kelime öğrenmem gerekiyor ve işe buradan başlamalıyım. Altyazılı dizi izlerken dikkat ediyorum da insan cümle içindeki bir kaç kelimenin anlamını bildiğinde az çok anlayabiliyor bahsedileni. 

⇝ Nereden başlamalıyım bilmiyorum. İngilizce telefon uygulamaları yararlı olur mu şüpheliyim. Birkaç kez dualingoyu indirip silmişliğim var zamanında. Tekrardan indirebilirim ama ne kadar yararlı olur...

 ⇝Şu anlık ilk hedefim kelime öğrenmek ve artık izlediğim dizileri daha iyi takip etmek, cümle kalıplarına dikkat etmek. Daha sonra ince ve basit kitaplar çevirmek gibi bir düşüncem var. (Ortaokul-lisede verilen ödevlerdeki gibi)

 ⇝İngilizce bilen,öğrenen arkadaşlarım. Yardım edin bana nasıl iyi derecede öğrenilir bu dil ? Neler yapmalıyım tam olarak kendimi geliştirmek için. Bu defa bilgi paylaşımı yaptığım bir yazı değil de bilgi paylaşımı için yardım istediğim bir yazı oldu. Yorumlarınızı gerçekten çok merak ediyorum lütfen bir şeyler yazın bana :) 

Kararlıyım öğreneceğim! :) 


Bu blogtaki yazılar ve kişisel görseller 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu tarafından gerek cezai gerekse hukuki yönden korunmaktadır. Kullanılamaz,kopyalanamaz.
HERKESE SAĞLIKLI,HUZURLU,MUTLU BİR HAFTA DİLERİM..


Blogtaki bütün yazılar kendi düşüncelerim,yorumlarım ve izlenimlerimdir hiçbiri izinsiz kullanılamaz,kopyalanamaz.

    • Share:

    You Might Also Like

    4 yorum

    1. Aynı sorun bende de var. İngilizce öğrenmeye çalışıyorum. Dualingo’yu bende birkaç defa indirdim ama biraz azimli olursam dualingo’dan çok şey öğrenebilirdim. Hele ki yorum kısmından çok şey. En disiplinlisi kurs olacaktır.:) Ben bu aralar kelime ezberini çok yapıyorum, faydası oluyor gerçekten. İngilizceni güzelleştirdikten sonra mektup arkadaşı edinebilirsin.

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Çok teşekkür ederim yorumun benim için çok değerli,söylediğin mektup arkadaşı olayı da çok güzel bir fikir. Ben de kelime ezberi yapmayı planlıyorum inşallah azimle ilerleyebilirim :))

        Sil
    2. En güzeli denize düşmek yüzme öğrenmek için.

      Öyle ki dünya kadar İngilizce dersi görmüş; ama pratik konusuna bu derslerin yardımı elbette olmuyor o yüzden de mutsuz insanların yanında Türkçeyi doğru dürüst bilmezken bir dil merkezinin çay ocağından çalışmış birinin kulak dolgunluğu ile öğrendiği İngilizceye tanık oldum da... Denize düşmek en güzeli sanırım :)

      YanıtlaSil
    3. Dizileri, filmleri münkün olduğunca İngilizce altyazılarıyla izle.
      Kendi seviyende her gün 1 sayfa gazete, kitap, dergi vs. okumayı ihmak etme.
      Bulduğun her durumda hiç çekinmeden konuşmaya çabala.

      Benim tavsiyelerim bunlar olabilir. Kolay gelsin, çabayla her şey mümkün asla unutma :)

      YanıtlaSil