Uykulu Halinizden Bir Türlü Kurtulamıyor Musunuz?

By Gizem - 19:11


Herkese merhaba! Her zaman uykuya düşkün biri olmama rağmen son zamanlarda bu durum beni çok rahatsız eder oldu. Sizi bilmem ama ben genellikle sorunlarımla baş edemediğim zamanlarımda uykuya sığınırım 1-2 aydır da yine durum bu şekildeydi. Artık bünyem buna alıştı ve uykuya iyice bağımlı bir hale geldim.  Buna çözüm için yaptığım araştırmaları sizlerle de paylaşmak istedim iyi okumalar  :))

1- BİYOLOJİK SAATİNİZİ AYARLAYIN
Her gün farklı saatlerde yatıp farklı saatlerde uyanmak insanin biyolojik saatini bozuyor ve bünyeyi şaşırtıyor.  Kendinize uyku için belirli saat dilimi ayarlayıp çok çok erkene ve geç saatlere çekmemeye çalışın. Ortalama 6-7 saat gibi bir uyku dinlenmek ve zeka gelişimi için gayet uygun görünüyor.

2-HAREKET EDİN
Gün içinde masa başı vb bir işte çalışıyor olabilirsiniz. Veya evden okula gel gitten fazla bir hareketniz olmayabilir,çalısmıyor da olabilirsiniz. Gün içinde hareket etmeyince insan mayışıyor ve uyku bastırıyor. Uzmanların araştırmalarına göre 10 dk yürüyüs yapmak insanı 2 saat zinde tutuyor.



3-KAHVE VE ÇİKOLATA
Yüksek enerjili bir paket çikolata yemek anlık/kısa sürelik uykuyu açsa da uzun süreli bir etki yaratmaz. Bir kupa kahve 3 saat kadar ayakta tutabiliyor. ( o kadar çok içiyorum ki sanırım artık ben de etkisi yok 😂) 

En iyisinin yürüyüş olduğunu düşünüyorum ama okuldan geç gelip ders çalıştığımda ve uykum geldiğinde bu pekte mümkün olmuyor, balkona çıkıp sade sert bir kahve yapıp 10-15 dakika oturuyorum, insanın soğukta uyksu açılıyor 😂 


Her şeyden önce insanın kendisini düşünmesi çok önemli. Bunu yeni yeni anlıyorum ama yolun neresinden dönersen kardır diye içimi rahalatıyorum 😁 kafayı bir şeylere takmak insanı moral olarak,psikolojik,fiziksel her türlü çökertiyor. Siz siz olun kendinize dikkat edin dostlarım 💝💖 

HERKESE SAĞLIKLI,HUZURLU,MUTLU BİR HAFTA DİLERİM..


Blogtaki bütün yazılar kendi düşüncelerim,yorumlarım ve izlenimlerimdir hiçbiri izinsiz kullanılamaz,kopyalanamaz.

  • Share:

You Might Also Like

17 yorum

  1. Güzel ve faydalı bir yazı olmuş, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum aylar sonra da olsa yorumunuza dönmek istedim :)

      Sil
  2. Tam bana göre bir yazı olmuş emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. etkisi yok hala ayılamadım halaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dönem dönem ben de böyle oluyorum maalesef :))

      Sil
  4. Ben doğuştan uykuyu seviyorum bir kere ve vazgeçecek de değilim :D

    YanıtlaSil
  5. Çok hızlı akıp giden zamanın içinde insanın en büyük keşkesi uykuya ayırdığı zaman oluyor yaş kemale erdiğinde sizi dinç ve sağlık yapacak kadar uykuya zaman ayırın fazla ayırdığınız zaman yaşanması gereken hayatınızdan açldıklarınız. 60 yaşında olduğunuzu düşün ve uykuya bu kadar zaman ayırmak ne kadar doğru ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı bir bakış açısı :))

      Sil
  6. Ahh her şeyin başı stres sıkıntı :( Ben de stresli dönemlerimde uykuya doyamam şahane bir yazı olmuş, emeğinize sağlık :))

    YanıtlaSil
  7. Evet evet o benimm ama hep Esila yüzündennn sabah ezaniyla kalkiyor 😀 eline saglik gizemcim 💕

    YanıtlaSil
  8. Ne zaman depresyona girsem;uykudaan kafami kaldirmak istemem.Gun cabucak bitsinde yine uyusam diye bakinirim.He bide troid problemim var ondanda oluyo🙋
    (Kahveyi damacanayla da icsemmmm bana yaramiyor bu arada daha cok uykumu getiriyor sanki😂)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve bana da hiç etki etmiyor halbuki yazdıklarımın hepsi araştırılmış kanıtlanmış şeyler işte ama bünye demekki :))

      Sil
  9. Hareketlilik önemli. Aksi halde uyuşukluk uyuşukluğu doğuruyor.

    YanıtlaSil