Nerede o eski bayramlar?

By Gizem - 19:21



Merhaba dostlarım! Öncelikle yazımı okuyan veya okumayan bütün arkadaşlarıma iyi bayramlar!

🍂Küçüklüğümden beri her bayram babaannenmlerin yanında köyde oluruz. Arefe günü bütün köy halkı dışarıdan gelenlerde dahil herkes toplanıp ikindi namazından sonra birlikte mezarlığa gideriz. Tanıdığımız,tanımadığımız büyük,küçük tüm ölmüşlerimizi hatırlar,dua ederiz. Taa eskilerden beri bizim köyümüzde arefe günü olan bir gelenek vardır onu da söylemeden geçmeyeyim. Dua etmeden önce mezarlığa giden yolun tepesinde büyük,küçük,çoluk çocuk( :D ) toplanırız. Gelen herkes evinden bisküvi,şeker,fıstık,çikolata bir şeyler getirir. Hepsi bir arada toplnıp karıştırılır ve çocukların poşetine koyularak, çocuk sevindirilir. Daha sonra köyün imamı dua eder ve mezarlığa bu şekilde girilir. Bu da bizde olan eski bir adet. 

🍂Bayram günleri köyün büyüklerinden olan dedem ve babaannemin evine misafirler dolup taşardı eskiden. Yaprak sarması,börek,çeşit çeşit kurabiye,baklava koyardık misafirlerimize. Güzel sohbetler,güzel telaşlar eşliğinde geçerdi günümüz. Kuzenlerimle toplanıp konuşurduk vakit geçirirdik, küçükken köydeki her çocuk mutlaka şeker toplamaya çıkardık,biraz büyüyünce de  bütün köy çocukları toplanıp saklambaç oynardık. 




🍂Birkaç bayramdır artık işler böyle gitmiyor. Babaannem vefat edeli 3 sene oldu. Babaannem vefat ettiğinden beri dedemi cami de gören insanlar eve tekrar uğramamaya başladı. Misafir sayısı her geçen gün azaldı. Kuzenlerim,halamlar bayramda tatile veya başka yerlere gitmeye başladı. Köyün 13-14 yaş grubu büyüdü evden dışarı çıkmaz oldu. Artık küçük çocuklar şeker toplamaya  gelmiyor. Yaşıtlarım evden çıkmaz oldu. 

🍂Hatırlıyorum da küçükken bayramlıklarımı giymek için akşamdan heyecanlanırdım uyurken hayal ederdim kendimi. Annem akşamdan saçlarımı kumaş parçalarıyla tuttururdu sabah açınca bukle bukle olurdu. Kurban bayramları sert kışa denk gelirdi yine de çıkar şeker toplardık. Hatta bir keresinde çok küçükken suyun buz tuttuğu bir yerde yürümeye çalışınca buz kırılmıştı içine düşmüştüm 😂 


🍂Eskiden böyle zamanlara önem verilirdi,dolu dolu geçerdi. Şimdi ne önem var,ne heyecan ne de farklı bir gün havası var. Ben özlüyorum.. Muhtemelen benim çocuklarımın bayram denince aklına böyle anılar gelmeyecek..

🍂Sanırım çok konuştum yine. Tekrar hepinize iyi bayramlar diliyorum. Sağlıklı,huzurlu,mutlu ve birlik beraberlik olmak dileğiyle..


Bu blogtaki yazılar ve kişisel görseller 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu tarafından gerek cezai gerekse hukuki yönden korunmaktadır. Kullanılamaz,kopyalanamaz.
HERKESE SAĞLIKLI,HUZURLU,MUTLU BİR HAFTA DİLERİM..


Blogtaki bütün yazılar kendi düşüncelerim,yorumlarım ve izlenimlerimdir hiçbiri izinsiz kullanılamaz,kopyalanamaz.

  • Share:

You Might Also Like

26 yorum

  1. O kadar haklisin ki ne yazik ki bu durum her yerde ayni sekilde. Buyukler vefat ettikce kimse toplanmiyor artik, biz simdiden boyleysek bizim cocuklarimiz bunlarin hic birini goremeyecek muhtemelen 🍂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet maalesef,birlik beraberlik gittikçe azalıyor..

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Her büyüyen aynı şeyleri söylüyor sanırım 😊

      Sil
  3. Benim de her bayram aklima gelen dusunceler bunlar...

    YanıtlaSil
  4. Haklısınız. Çok klişeleşti belki ama gerçekten eski bayramlar olmuyor, günden güne insani ilişkiler zayıflıyor ve herkes gittikçe bencilleşiyor.
    Bloğunuzu ilk defa gördüm ve yeni yayınlarınız için takibe aldım sizi de bloğumda ağırlamak isterim. Hayırlı bayramlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogunuza geldim bile! Yorumunuz için teşekkürler :)

      Sil
  5. Ne varsa eskilerde varmış.. Eski topraklar aramızdan ayrıldıkça gelenek görenekler de uygulanmıyor ve unutuluyor ne yazık ki :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet maalesef,büyüklerimizin değerini her daim hatırlamak lazım..

      Sil
  6. eskiler her zaman başkaymış gerçekten canım benim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benden sonraki kuşakların bayram diye özel bir günü olmayacak sanırım..

      Sil
  7. nefis anlatmışsın. yaşattın valla o günleri. ilk paragraftaki gelenek de ne hoşmuş :)

    YanıtlaSil
  8. Eski bayramların tadını almış olanlar mutlaka içlerinde bir buruklukla karşılaşılıyorlar yeni bayramları.Benim çocukluğumun bayramları da çok heyecanlıydı ancak aynı keyfi çocuklarıma yaşatmakta çok zorlanıyorum ne yazıkki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 'Eski bayramların tadını almış olanlar' bu ne kadar doğru bir cümle! :)

      Sil
  9. baksana bi ama son yazımaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baktım deepcim çoook teşekkür ederim çok çok 💕

      Sil
  10. Çok güzel bir yazı olmuş emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. Merhabaa :) Blogunuzu deeptone sayesinde keşfettim ve takibe aldım. Ben de beklerim :)

    gulmekicinagla.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben takipteymişim bile! Hoşgeldin teşekkürler :))

      Sil
  12. Sıcacık anlatımınızı muhteşem fotoğraflarla süslemişsiniz. Kaleminize, yüreğinize sağlık. Sanırım, nesiller değişecek ama her yeni nesil kendi eski bayramını özleyecek. Bu hep böyle olmadı mı?

    Sade ve Derin'in izini sürerek sizi keşfettim. Ben de beklerim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim,evet hep öyle olur zaten çok haklısınız :)) Yorumunuz için teşekkür ederm ben de artık sizi takipteyim :))

      Sil
  13. Sade ve Derin çok güzel bahsetmiş sizden. Henüz takip de etmiyormuşum. O zaman merhaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de artık sizi takipteyim merhabaaa :)

      Sil