Sushi Deneyimim ! :)

By Gizem - 12:00



Merhaba dostlarım! Bugün değişik bir konuyla karşınızdayım. Daha önce hiç sushi yememiştim ve tadını çok merak ediyordum. Çok seveceğime emin bir şekilde sushi yemeye gittim arkadaşlarımla. 

Ankara Tepe Prime da Quick China ya gittik. Nasıl gidileceğini bilmiyorduk giderken epey zorlandık fakat size kolay yolu tarif edeceğim metroyla "Tarım Bakanlığı/Danıştay" istasyonunda inip (Mesafe tahminim çok iyi değildir :D) 200 metre kadar ( yazar burada sallıyor olabilir :D) Yürüdüğünüzde Tepe Prime AVM yi göreceksiniz. Ankaradaki diğer AVM lere nazaran çooook küçük bir yer. Özellikle büyük AVM lere alışkınsanız bu ne ya diyeceksiniz. 




İçeriden birkaç görüntü.


Quick Chinaya girdiğinizde kapıda birisi sizi karşılıyor. (karşılamayadabilir biz o gün karşılanmıştık ama) Duvar kenarlarında koltuklu masalar varken orta kısımlarda sandalyeli masalar var. Yemeklerin hazırlandığı kısmın bir bölümünü de cam kısımdan görebiliyorsunuz. Servis çok hızlı. Siparişi verdikten sonra beş dakika bile sürmeden geliyor siparişler. Tüm menülerde geçerli mi bilmiyorum ama sushili bir menü aldığınızda kişi sayısına göre kaç kişi yiyecekse menüyü sushi ikramı geliyor. Arkadaşlarımla aldığım menüde tavuk topları diye bir şey vardı ondan da birer tane gelmişti biz üç kişiyiz.

 Aaaa az kalsın unutuyordum :) Shot bardakları gibi küçücük bardaklarda limonata da ikram ediyorlar. İlk defa gittiğimiz gibi bu mutfağa tamamen yabancı olduğumuz için arkadaşlarımla bu ne ya içiliyor mu acaba ya içilmeyen bir şeyse diye biraz düşünmüştük :D 

Blogumda bir şeyler paylaşmayı çok sevdiğim için genelde çoğu şeyi fotoğraflamaya çalışırım ama o gün hiç aklıma gelmedi o yüzden yediğim sushilerin fotoğraflarını ancak internet sitesinden bulup yükleyebileceğim.



Menümüzde iki çeşit sushi, tavuk topları ve üç porsiyon yeşil çayla hazırlanmış profiterol vardı. Tavuk topları ve profiterol çok güzeldi gerçekten. Herhangi bir yerde yiyerek gayet beğenebileceğiniz şekildeydi. Yeşil çay ne alaka ya??? Desem de bildiğimiz profiteroldü yeşil çay olayını anlayamadım ben pek. 

Eee o kadar yazdın Gizem beğendin mi sushiyi yaa?? Beğendim amaaaa beklediğimden biraz farklıydı. Ne bekliyordum bilmiyorum ama tarif etmekte şu an çok zorlandığım bir tattı. En yakın iki arkadaşımla beraber gittim birisi daha önce yemişti ona rağmen olsa da olur olmasa da olur kafasındaydı bayıla bayıla yemedi.Diğeri kendi payını da yemedi doğru düzgün ben yedim :)))

Arkadaşlar çok az sayıda sushi ortalama-yüksek fiyat arasında değişiyor iyi yerlerde. Ama böyle olması gayet mantıklı geldi bana. Çünkü üç taneden sonra tadı biraz bayıyor bence. İlkini yediğinde aldığın o güzel tat sayı arttıkça tuhaf bir tada dönüşüyor. 

Bir daha yer miyim ? İyi yapan bir yere gidersem eğer kesinlikle şans veririm. O gün de yedim güzeldi ama beklentim daha güzel bir tat olacağı yönündeydi sadece biraz beklentimi karşılamadı.

Biz nasıl bir şey olduğunu bilmediğimiz için tadımlık yiyelim dedik ve bir tane menüyü ortak yedik. 53 TL idi. 4 tane philadelphia roll, 8 tane colifornia roll vardı. 3 porsiyon büyük sayılabilecek boyda profiterol, bir bölmenin tamamını dolduracak kadar da tavuk topu vardı. İkramlarla birlikte toplamda üç kişi 15 adet sushi yemiş olduk. 

California Roll: 
Surimi Yengeç, Avokado, Salatalık, Mayonez, Kıvırcık / Dışı Tobikko 
Herkesin yediği ve çok beğendiği bir sushi çeşidi. İlk defa yiyeceklere önerilir. Ben de beğendim.




Philadelphia Roll: Salatalık, Avokado, Somon, Philadelphia Krem Peynir
Üzerindeki somonla gerçekten sushi yediğinizi anlıyorsunuz. Sushi hakkında aman aman bilgili değilim sadece çok merak ettiğim için birkaç çeşidini ve içeriğini araştırmıştım ama somon tamamen çiğ miydi buhar vs bir olayı var mıydı bilmiyorum ama bence pişirme falan yoktu...tamamen o çiğ tadı alabiliyordunuz. Tiksinti uyandıran ya da mide bulandıran bir şey değil kesinlikle. Tamamen kültür farkı yüzünden ağzımız alışkın değil napalım.. 



Chopstick olayında da ben herhangi bir aparat vs bir şey olmadan kullanabildim gayet rahat fakat arkadaşlarım lastikli kolay kullanım olanlardan istediler, tepeden paket lastiğiyle bağlamışlar chopstickleri çok kolay bir şekilde yemek yemenizi sağlıyor. Zaten oradakilerin en az yarısı ilk defa yemeye gidiyor hiç çekineceğiniz bir şey olmasın garsonlar bu duruma çok alışkın.

Çok uzun bir yazı oldu ama bildiğim ve deneyimlediğim her şeyi sizlerle paylaşarak blogumda kalıcı hale getirmek istedim.Yemeyi düşünenler veya ben asla yiyemem galiba diyenlere ışık tutan bir yazı olmuştur umarım. Farklı kültürden bir şey tatmak benim için değişik ve güzel bir deneyimdi.
Yazı ile ilgili daha detaylı bilgi edinmek isteyen varsa ve yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Yazıyla,ürünle veya blogumla ilgili herhangi bir öneri,görüş,soru için yorumlar kısmında buluşalım..




Bu blogtaki yazılar ve kişisel görseller 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu tarafından gerek cezai gerekse hukuki yönden korunmaktadır. Kullanılamaz,kopyalanamaz.
HERKESE SAĞLIKLI,HUZURLU,MUTLU BİR HAFTA DİLERİM..


Blogtaki bütün yazılar kendi düşüncelerim,yorumlarım ve izlenimlerimdir hiçbiri izinsiz kullanılamaz,kopyalanamaz.

    • Share:

    You Might Also Like

    4 yorum

    1. ben de sevmem sushi ama fotoğraflara ve mekana bayıldım

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Kültürümüze,alışkın olduğumuz tatlara biraz uzak :)

        Sil
    2. biz ailecek çok seviyoruz ama izmirde çok pahalı özel günlerde ve kutlama günlerinde yiyebiliyoruz ancak...afiyet olsun...sevgilerimle...

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Sadece izmir'e özel bir pahalılıkta olduğunu düşünmüyorum gerçekten Türkiye'de iyi bir yerde yemek istiyorsanız çok pahalı oluyor. Sevgilerle :)

        Sil