Ev Yapımı Limonata Tarifi

By Gizem - 12:30


MALZEMELER:

* 1 adet portakal
* 1 adet limon
* 1Su bardağı toz şeker
* 1 tatlı kaşığı limon tuzu
* 3 Litre su

HAZIRLANIŞI:


Önceden buzdolabına koyup beklettiğimiz portakal  ve limonu dondurucudan çıkarıyoruz.10 Dakika kadar dışarıda bekletiyoruz. Bu tam olarak yeterli süredir çok beklerseniz kendini bırakır. 4 e bölünecek kıvamda olmalı. Dilimlediğimiz portakal ve limonu robota koyuyoruz. 1 su bardağı şekeri ilave ediyoruz. Kabuğunu soymayın! Özelliği burada. Ezilene kadar robottan geçirelim. 3 Litre suya  çektiğimiz karışımı ekliyoruz. 1 Tatlı kaşığı limon tuzunu da koyup 5 dakika kadar bekleyelim. Ara sıra karıştıralım malzemeler iyice erisin. Bir kaba temiz tülbent geçirelim. Malzemeleri bu tülbentten geçirelim. İçinde hiç tane kalmasın,tülbent olması önemli.Suya taneleri geçirmiyor,hazır gibi oluyor.


💛💛Ben normalde çok fazla hazır limonata alıp içen birisi değilimdir dışarıdaki sıkma limonataları beğenirsem içiyorum ara sıra. Bu limonatanın tadı gerçekten çok güzel oluyor iki üç kere yaptık evde. Tarifi bir yerde görmüştük annemle ama hatırlayamadığımız için annemin cümlelerini size aktardım.
Servis yaparken içine taze nane atabilirsiniz. 
Afiyet olsun..♥



Bu blogtaki yazılar ve kişisel görseller 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu tarafından gerek cezai gerekse hukuki yönden korunmaktadır. Kullanılamaz,kopyalanamaz.
HERKESE SAĞLIKLI,HUZURLU,MUTLU BİR HAFTA DİLERİM..


Blogtaki bütün yazılar kendi düşüncelerim,yorumlarım ve izlenimlerimdir hiçbiri izinsiz kullanılamaz,kopyalanamaz.

  • Share:

You Might Also Like

35 yorum

  1. Ayyy bayildim bu tarife😍😍 ben yazin cok seviyorum limonatayi.. bunu kesin yapicam ins portakal bulabilirim💙💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annemle kışın portakalları buzluğa atmıştık sırf limonata için, hiç aramak zorunda kalmadık süper oldu ♥

      Sil
  2. Bu arada baradaga da bayildim. Bi turlu bulamiyorum bunlardan ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk patladığı zamanlar almıştım bulursam sana kargolarım :D

      Sil
  3. Yazın vazgeçilmezi limonata 💛 ama limon tuzunu bilmiyordum bir de öyle denicem eline sağlık canım benim😙

    YanıtlaSil
  4. Hazir olanlari ben de hic begenmiyorum. Portakal bulursam 😁 denicem bu tarifi 🌸

    YanıtlaSil
  5. Bu sıcak havada Super gider..

    Anneme yaptircam .)

    YanıtlaSil
  6. Anne limonatısının yerini hiçbir cafe büfe alamaz...Bu mevsim portakal bulmak zor ama bulursak ta harika tat verir...Ohhh serin serin ne iyi gider şimdi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ev yapımı limonata,limonata sevmeyenlere bile çok güzel geliyor :)))

      Sil
  7. Wow! Tarif süper ^.^ Fazladan yaptıysan bana da göndersene ^.^

    YanıtlaSil
  8. Nefis görünüyor. Bu havada harika olur. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. hep bu şekilde yapıyorum ve harika oluıyor gerçekten :)

    YanıtlaSil
  10. Merhaba :)
    Kıştan dondurucuya portakal koydum yazın limonata yaparım diye. Henüz yapma fırsatı bulamamıştım. Ev yapımı limonata tarifinizdeki ölçülere göre açılışı yapacağım. Ellerinize sağlık :)
    Zülal.

    YanıtlaSil
  11. Ayni tarifi bende yapiyorum ve harikaaaa gercekten. :) Afiyet seker olsun canm ya bu havada süper gider

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim gel beraber olsun :)) ♥

      Sil
  12. Blog keşif etkinliğinden geliyorum :) Zaten takipteymişim sizi :) Daha sık görüşmek dileğiyle :)

    YanıtlaSil
  13. Merhaba, keşif etkinliğinden geliyorum, ve sizi takibe aldım. Ben de beklerim, sevgiler...
    https://sertacsamur.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  14. Hazır içecekleri sevmiyorum kendim yapabildiğim sürece kendim yapıp içmeyi seviyorum :)

    Tarifini deneyeceğim yalnız şeker kullanmıyorum alıştım şekersizliğe 4 yıl oldu bırakalı :)
    Tavsiye için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vaooov çok zor bir şey şekeri bırakmak ne büyük başarı tebrik ederim gerçekten! :)

      Sil
    2. Estagfrullah başlarda zor oldu ama alıştım sonra :)
      Bence sende bırakabilirsin :)

      Sil
  15. Bu yaz bizde hep ev yapımı içecekler yaptık. Tabi limonata favori içeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim ben de limonatanın bu halini çok seviyorum :)

      Sil
  16. blogunu yenı kesfettım bende beklerım :)

    YanıtlaSil