AliExpress'ten nasıl alışveriş yapılır?Dolandırılmak(?)

By Gizem - 15:26




💛Merhaba arkadaşlar. Bugün sizlere AliExpress ile ilgili deneyimlerimi aktaracağım ve nasıl alışveriş yapılır bundan bahsedeceğim. İyi okumalar!

•💚AliExpress güvenli bir ortam mı? 
💧→ Bir ortama girdiğinizde içinde iyilerin ve kötülerin olması gibi, bunu sizin seçebileceğiniz bir platform. İyi satıcı ve kötü satıcı var.

Yukarıda verdiğim örnekteki gibi bunu biraz siz seçip,ayıklayabilirsiniz. Hiç yorum almamış,siparişi az olan,şikayet sayısının çok olduğu.. tarzda sıkıntıları olan satıcılardan ALIŞVERİŞ YAPILMAMALI. 


•💚Kredi kartından fazla param çekilir mi ?

💧→ Kendim doğrudan bir banka kartı veya kredi kartı ile internetten alışverişi ARTIK yapmıyorum. Herhangi bir sıkıntı olduğunda bankayla veya hesap bilgilerimle sıkıntı yaşamamak adına kredi kartı yerine sanal/ininal kartları kullanmayı tercih ediyorum. Genel olarak alışveriş sitelerinde parayı çekip ürünü göndermeme veya para iadesi yapmama gibi sorunlarla karşılaşılır. Online sitelerde iyi bir satıcıdan veya güvenilir bir siteden alışveriş yaptığınız takdirde banka/kredi kartınız kullanılıp limit dolana kadar para GENELLİKLE çekilmez. Ancak olmaz demeyin, olabilir,günümüzde çok mümkün.

AliExpress'ten Nasıl Alışveriş Yapılır ? 


💛Mobile uygulama veya pc üzerinden giriş yaparak alışveriş yapılabilir. Ben mobile uygulamasından rahatlıkla alışveriş yapabiliyorum. Sitede aratacağınız ürün diliniz Türkçe bile olsa ingilizce aranmalıdır aksi takdirde ürünü bulamayabilirsiniz. 



Ürünü arattıktan sonra;
1-Aramanıza filtre koyarak Ücretsiz Kargo seçeneğini işaretlerseniz çok rahat edersiniz benden söylemesi. 
2-Daha sonrasında ürünleri en çok sipariş alımına göre sıralıyorum ki en güvenilir satıcılara bakabileyim.Aşağıdaki fotoğraftan en çok satışa göre sıralamayı tercih ediyorum. ↓↓



💛Üye girişi yaptığınızı varsayarak devam ediyorum, beğendiğiniz ürünü sepete attıktan sonra anında satın alabilir veya istediğiniz kadar sepete ürün atarak alışveriş yapmaya devam edebilirsiniz. Sepete attığınız ürünün modeli/rengi/boyutu vs seçenekleri varsa içinden bir tane modelini işaretleyip satın almaya başlıyoruz.


💛İlk alışverişlerinizde karşılaşacağınız muhtemel şeyler kredi kartı veya satın alacağınız kartın bilgileri ve sipariş adresi olacaktır. Alışverişten önce veya sonra bunları hesabınıza kaydederseniz her alışverişte tekrar tekrar bu bilgileri girmek zorunda kalmamış olursunuz. 

💥Adresi eksiksiz girmeniz çok önemli aksi takdirde paranız çekilir,ürün adrese gider ancak elinize geçmez sıkıntı yaşarsınız.




💛Bütün bilgileri girip ürünü satın aldıktan sonra ürünün para çekilme süresi başlıyor. Uygulamadan hesabım kısmına girdiğinizde bu seçenekler karşınıza çıkacak. 
1-Siparişiniz burada bekletilip 12 saat içinde onaylanacak. 
2-Paranız kartınızdan çekilecek bu kısımdan görebilirsiniz.
3-Satıcının kargoya henüz vermediği, kargoya verilmesi beklenen siparişler.
4-Bu kısım ürün elinize ulaştıktan sonra ilgileneceğiniz kısım. Ürününüz geldikten sonra bu kısımdan geldiğine dair onay bırakıyorsunuz.
5-İnsanların yorumlarını gördüğünüz gibi siz de buradan yorum veya puanlama bırakabilirsiniz. 
6-Buraya tıkladığınızda iptal ettiğiniz siparişler,kargo bekleyenler vs çıkacaktır.



💛Ürünü sipariş verdikten sonra pişman olup iptal etmek isterseniz, veya yanlış sipariş verdiğinizi fark edip iptal ederseniz işiniz iadeye göre daha kolay. Para çekilmiş olabilir ki muhtemelen anında çekilmiştir veya iptal ettiğiniz an hesapta para çekilmesi görünmese bile daha sonrasında sistemde çekilmiş olarak görülebilir. Bu durumda tek yapmanız ürünü iptal ettikten sonra para iadesi kısmından takiplemek olacaktır.Ben böyle bir durum yaşadım. Ürün kargolanmadığı için satıcıyla bir iletişime geçmenize gerek olmaz genelde. AliExpress para iadesini kendisi yapar. Yok benim içim rahat etmez diyorsanız AliExpress'in online hizmetinden para iadesiyle ilgili konuşma yapabilirsiniz. Benim param iki üç gün içinde dolar bazında hesabıma geri iade olmuştu.

💥İade durumlarında satıcıyla bağlantı kurup para iadesi istemek zorunda kalırsınız.


💛Çevrede birçok kişi AliExpress'ten alışveriş yapıyor. Güvenli bir satıcı bulduğunuzda genelde 100 kişiden bir iki tanesinde sorun çıkar ki o da illaki oluyor herkesin beklentisi bile aynı değil senin beğendiğini bir başkası beğenmez ama bu durum bunu satıcıya olumsuz olarak yansıtır. 

💛Biraz uzun oldu ama detaylıca bilgilendirmek istedim çünkü ben de internetten alışveriş yapmaya çekiniyordum. Birinin bu şekilde bilgilendirici bir yazı yazması iyi oluyor, insanın içi rahatlıyor :))



Bu blogtaki yazılar ve kişisel görseller 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu tarafından gerek cezai gerekse hukuki yönden korunmaktadır. Kullanılamaz,kopyalanamaz.
HERKESE SAĞLIKLI,HUZURLU,MUTLU BİR HAFTA DİLERİM..


Blogtaki bütün yazılar kendi düşüncelerim,yorumlarım ve izlenimlerimdir hiçbiri izinsiz kullanılamaz,kopyalanamaz.

  • Share:

You Might Also Like

20 yorum

  1. Yararlı bir yazı olmuş teşekkürler :) Ben kitap dışında internetten alışveriş yapmıyorum genellikle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki bir gün yaparsın,yardımcı olmuş olurum :)))

      Sil
  2. Gectigimiz sene basima gelen kart bilgilerimin calinmasi olayindan sonra bende sanal kart kullaniyorum. Boylesi daha guvenli oluyor. Yurtdisi alisverisi de beni hep korkutuyor nedense

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kredi kartı kullanmadığım için yurt dışı alışverişinde içim bir nebze olsun rahat :)

      Sil
  3. Güzel paylaşım olmuşş teşekkürler ☺️

    YanıtlaSil
  4. Yurt dışı alışveriş deneyimim hiç olmadı.Ama yazdıkların çok detaylı bilgiler içeriyor.Dikkate almakta yarar var..

    YanıtlaSil
  5. Bence cok güzel bir yazi olmus canm. Ama esim bir türlü cesaret edemedi :) simdilik türkiye capinda takiliyoruz :) eline saglik 😘💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kredi kartı hakkında bir tereddüt varsa yazıda bahsettiğim gibi sanal kartlarla içine yüklediğiniz kadar parayı harcayıp güvende olabilirsiniz :))♥

      Sil
  6. Çok faydalı bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  7. Aciklayici, cok guzel yazmissin, tesekkurler 🌼

    YanıtlaSil
  8. Çok faydalı bir yazı olmuş ellerine sağlık! <3

    YanıtlaSil
  9. Aliexpress'te bugüne kadar hiç sorun yaşamadım. Üründe sorun yaşasam bile adamlar hemen yenisini gönderiyor. Adamların en çok korktuğu şey olumsuz yorum almak.

    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  10. Yanıtlar
    1. Merhaba,tamamı geçerli değil maalesef. Ülkemizin gümrük vergisi sistemini bir araştırmanızı tavsiye ederim. Sevgiler..

      Sil