Büyürken Tahmin Edemedik

By Gizem - 04:32


7.02.2022 

04:11

Pazarı pazartesiye bağlayan gece.

   Yıllarca büyümek istedik. Olgun olmak, şık kıyafetler giymek, makyaj yapmak, daha farklı aktiviteler yapmak, daha çok meşgul olmak...Bilmiyordum bunları isterken beni nelerin beklediğini.

Ne kadar masum olduğumu bilmiyordum. Ne kadar güler yüzlü olduğumun farkında değildim, ne kadar çok eğlendiğimin, mutluluklarımın ne kadar çok olduğunun, herkese yetecek kadar sevgimin olduğunun hiçbirinin farkında değildim. Nefret sandığım şeyin gerçek bir nefret olmadığının, hayatımın geri kalanına şekil verecek deneyimler edindiğimin farkında değildim. İleride beni bekleyen hayatın ne kadar yıpratıcı, insanların ne kadar kırıcı, kararların çok zor olduğunun, sonsuz seçenekli yolların, duyguların ağır olduğundan habersizdim. 

Yaşam kaygısının ne olduğunu bilmiyordum. Bazı kararların dönüşünün çok zor olduğunu, büyük pişmanlıkları, büyük başarıları bilmiyordum. Her şeyden uzak sadece mutluydum. Her günüm bir diğerinden daha mutluydu. Kavgalar, sinir anları çok çok temizdi. Daha yapıcı, daha yaratıcı, daha güzeldik. 

Büyüdükçe Dorian Gray'in portresine dönüştük. Yaşlandık, çirkinleştik, günahlarla dolduk, korku verdik, kin tuttuk, nefret saçtık, şeytan olduk...Ama her geçen gün bunları örtmek için daha farklı yollara bulaştık. Çirkinliğimizi kapattık güzelleştik, şeytanlığımıza kılıf uydurduk günahlardan kurtulduk, korkuları bastırdık güven verdik...

Eğlenmeyi, gülmeyi, içten yaşamayı, kendimiz gibi olmayı, değer görmeyi, sevgiyi, tutkuyu unuttuk. Güzel olan her şeyi yaş aldıkça azalttık. Gittikçe insanın özünü bulduk. Sarıldık. Kendimize sonsuz kutular açtık her bir kutuya bir şeyler sakladık. 

Acı deneyimlerimiz olmamıştı, üzüntünün uçurumunda durmamıştık belki de. Yüzdüğümüz sular hep güvenli kıyılardı, açılmanın hevesiyle büyüdük. Uzakların güzel olduğuna inandık. Kendi kulaçlarımızda boğulduk. Yara aldık, yara verdik, acımadık, acınacak halde bulunduk. Biz ne yaşadıysak yıllarca geri dönüp hiç bakmadık. Bütün duyguların en temiz halini geçmişimizde sakladık. 

Kırgınım bu gece, mutsuzum, incitildim, saygısızlık gördüm, yara aldım. Unutamayacağım sözler işittim. Üzüntünün uçurumunda oturuyorum bu gece. Tenime soğuk bir rüzgarın estiğini, üzerimde beni sıcak tutacak hiçbir şeyin olmadığını, içimdeki korkuyu hissediyorum. Güvenli dağımın bir anda uçuruma dönüştüğünü hissediyorum. Bu gece üzgünüm ben çünkü bu uçurumdan ne ileri ne geri gidemiyorum. Gülmek nedir bilmiyormuşçasına ağlamak istiyorum bu gece. Rüzgar estikçe üzüntümü götürsün istiyorum. Geçen saatler içimdeki korkuyu alsın. Üzüntünün uçurumundan güvenli dağıma dönmek istiyorum. Yazıyorum bu gece çünkü yazmazsam ölecekmişim gibi hissediyorum. Taşıyorum yine, dökülüyorum kelimelere. Hissediyorum bu gece, hiç esmeyen rüzgarı, boşluğa doğru ayaklarımı salladığımı biliyorum, ellerimin bu taşta oturmaktan iz olduğunu, canımın acısını rüzgara bıraktığımı biliyorum. Bunların hiçbirini bu koltukta böylece yazmıyorum. Anımsıyorum ben kaybolduğum anı.


  • Share:

You Might Also Like

7 yorum

  1. Yazını sabah okudum. Gecenin içindeyken daha bir kararır düşünceler. Umarım sabah olduğunda biraz daha senden uzaklaşmışlardır ki öyle olmalı. Eskilerin bir lafı vardır; "kararan gün kararıp durmaz ya" diye. Her şey değişir, gecede yaşanan ruh hali belki biraz sonra yapacağın kahvaltıyla hafif bir sevince, sonra bir arkadaşla içilecek kahveyle neşeye dönüşebilir.

    Dönüşmeli de zaten! Çünkü dün duyduğun cümlelerin hiç biri aslında seninle alakalı değildi. Karşındaki kişi kendinde gördüğü eksikleri senin üzerinden sana yansıtmış olabilir. Sadece kulakların duydu onları, kalbine sızmasına izin verme.
    Bugün yeni bir gün, senden bir haber bekleyeceğim. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim o kadar güzel bir yorum ki okuyunca gözlerim doldu üzüntülü bir anımda kendimi bloga atmıstım yorumunu görmek beni sıcacık hissettirdi. Gerçekten de sabah kalktığımda yüküm daha hafifti. Bu yorumu hep hatırlayacağım <3

      Sil
  2. Biz büyüdük ve kirlendi dünya:) Çok güzel bir yazı olmuş. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim gerçekten de öyle oldu, yorumun için çok teşekkürler

      Sil
  3. büyümek bazen güzel bazen zor bazen tatlı bazen acı büyürken karşımıza yollar çıkıyor seçtiğimiz kaderimiz oluyor ve hayat işte kendi bildiğince akıp gidiyor...harika bir yazıydı....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim güzel yorumun için, her aldığımız yaş bize bilmediğimiz bin bir türlü karmaşa, güzellik, acı, tatlı deneyim getiriyor devamında neler olacağını bekleyip göreceğiz :) Çok teşekkürler :)

      Sil
  4. Keşke hiç büyümeseydim kimse o masum kıyafetleriçıkarmAsaydı

    YanıtlaSil